2008. november 27., csütörtök

Vettem egy-két hazait az Ali Babában II

Ma munkaügyben a közeli nagyobb varosban voltam delutan. Kihasznaltam az alkalmat, es beugrottam a helyi bevándorlóboltba, az Ali Babába. A neve azt hiszem önmagaert beszel...Ez az uzlet hihetetlen kavalkadja az elelmiszereknek, tenyleg, a baklawatol a gránátalma-léig minden van. De vannak balkani cuccok, ajvár, meg csomo hazai iz, es hastancos ruha, zsakokban, dobozokban magok, rizsek, lencsék, 6 polcnyi olajbogyo, fuszerek tömkelege, keveredve a sved edessegekkel es sved standard cuccokkal. No es a "halal" husok(ez a muszlimoknak a "koser"), a fél barany, meg a kevesbe felismerhetö belsösegek.Imadom, szivom magamba a hely szellemét, mert annyira uditö. Kellemes es mas, mint az itteni megszokott.
Eszembe jut, otthon anno a filé volt a menö, csirkelmellfilé, szuzerme, ugye, ismerös? Az ugymond "exkluziv"!
Fraszt! Ha tudnad milyen iszony unalmas! Es a sved boltokban minden filé! Szerintem a sved gyerekek azt sem tudjak, hogy a csirkenek van csontja, vagy netan belsösegei. Nincs isteni csirkefarhát, nincs se kacsa, se liba, nincs se hurka, se töpörtyü, se disznosajt. Ja, es nincs pulyka, illetve van, csak egeszben lefagyasztva. Nincs hentesuzlet, csak elöre csomagolt husok. A sarki hentes fogalma sem letezik, es az sem, hogy szolsz a Hentesfiunak kedden, hogy egy kedves mosolyert cserebe hozzon mar neked egy hizott libat szombatra, mert azt fogsz sutni a vendegeknek.

Szentimentalis lettem. Csak állok ebben az arab boltban, keresem az otthoni izeket, a ritkan kaphato dolgokat, hogy elraktarozzam/örizgessem, pedig hajh, van mar otthon belöluk vagy 3 csomag. De kell még, még és még... Aztan egy idö utan meg is fözöm, es végul nincs olyan ize mint amire en vágyom. Nincs ”otthon” ize.
Hianyzik a jo kis magyar kaja, a cernametelt, a meggybefött, a szarazbab, a stb....
Hibrid illuzio, igy neveztem el: azt, hogy állok egy arab uzletben, egy sved varosban, nezem a bosnyak cernameteltet, a lengyel meggyet es a pakisztani tarkababot, mindezt magyar szentimentalizmussal fuszerezve... Te jo eg!... Tiszta örulet, mi?
Aztan radöbbenek, megint sajat köreimet rovom: olyat keresek, amit nem kaphatok meg, miközben....
Node mostansag mar ritkabban jarok az Ali babába. A dolgok kezdenek a helyere kerulni, a skizofren allapot, hogy itt itthon, ott meg otthon vagyok. Hogy a mákostészta csak otthon mákostészta, a lazackrém meg csak itt esik a legjobban. Rovom köreim, es lassan összeall a kep, es erzem, igy van ez jol. Vegul baklawat vettem a hely szellemehez illöen (no es csak epphogy egy icipici savanyu kaposztat, :o)...)
Szép àlmokat:L

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Várlak nállunk itthon, hogy valami hazai ízzel kényeztesselek :)
tényleg, mikorra vagy végre várható????
sok-sok csókkkkk Zsuzs